In september 1989 begon ik aan de brugklas in de Gereformeerde Scholengemeenschap Amersfoort. Via het gymnasium en atheneum netjes in 5 jaar de havo afgerond. School vond ik vreselijk! Toch wilde ik jarenlang naar de Pabo. Totdat ik daar echt was toegelaten, toen werd ik er ineens vreselijk benauwd van. EH-basisjaar gedaan als tussenjaar, journalistiek propedeuse gehaald. En toen HBO- Sociaal Pedagogische Hulpverlening waar ik eigenlijk ieder jaar weer mee stoppen wilde. Brede opleiding, dachten we toen. Dus zette ik door.
Geen tijd om verder te lezen, klik direct door naar mijn LinkedInprofiel. Ik zoek nu een out of the box werkgever waar ik de kans krijg om mijn skills te gebruiken. Ik denk aan functioneel beheer in de zorgsector of non profit. Ook zou ik prima verder willen als online communicatiemedewerker, dat heb ik met veel plezier gedaan.
Diverse werkervaringen
Mijn werkzame leven begon ik als ambulant woonbegeleider bij RIBW Diemen. Eën van de collega’s ging een wereldreis maken, zodoende kon ik haar een jaarlang vervangen. Dit was mijn tweede kennismaking met autisme en mensen met psychiatrische ziektebeelden. In 2000 ging ik aan de slag als zorgkundige-coach bij een identiteitsgebonden woonvoorziening van Philadelphia. Leuk om daar kennis te maken met heel verschillende bewoners.
Leerlingenzorg binnen het voortgezet onderwijs
In 2003 solliciteerde ik als leerlingbegeleider bij een school voor voortgezet onderwijs. Toen ik werd aangenomen was ik zorgcoördinator. Soms gaat carrieremaken heel snel. Leuke tijd gehad. Na 8 jaar had ik daar veel ervaring opgedaan met zorgcoördinatir, casemanagement, leerlingbegeleiding, leidinggeven en coördineren. En kennis opgedaan rond hoogbegaafdheid, autisme, adhd, dyslexie en het decanaat.
zzp tekstschrijven en jongerencoach
In 2012 begon ik als zelfstandig jongerencoach. Ik voerde gesprekken met jongens en meiden die moeite hadden op school. Ze voelden zich niet gemotiveerd en hun ouders zochten hier hulp voor. Veel hoogbegaafdheid, adhd of autisme wat meespeelde.
Iets later werd ik ook tekstschrijver voor kleine zorgorganisaties en zelfstandige zorgondernemers. Dit vloeide voort uit mijn vrijwilligerswerk als communicatiemedewerker voor een hospice. Dit ging erg leuk. Veel geleerd over online schrijven, SEO, WordPress en sociale media.
Online Communicatiemedewerker
Ik kreeg de kans een jaar te werken als online communicatiemedewerker bij een belangenorganisatie. Ik vond het erg leuk om in een jaar tijd de achterstanden op de website weg te werken. Veel geleerd over schrijven, nieuwsbrieven, marketing, klantentreizen, etc.
Leerlingbegeleider en absentencoördinator
Vier jaar werkte ik als leerlingbegeleider en absentencoördinator op het voortgezet onderwijs. Was wel weer leuk. Maar door corona kwam de functie niet goed van de grond. Toen een afdelingsleider verdween, verdween ook het draagvlak voor de visie op leerlingen en gedrag die we samen hadden. Het werd hierdoor een lastige tijd.
Kerntalentenanalyse
In mijn reflectieperiode vanaf 2023 liet ik een kerntalentenanalyse doen. Leuk traject waarin vanuit je oorspronkelijke spelgedrag gekeken wordt naar wat je kerntalenten zouden kunnen zijn.
De hoofdconclusie: Van nature ben ik graag probleemoplossend bezig, of het nu om praktische of theoretische zaken gaat.
Kerntalenten
Voor de kenners: Maximaal sterke kerntalenten (100): ‘Nuttige creativiteit’, ‘Mentale creativiteit’ en ‘kennisverwerking in de breedte’. Sterke kerntalenten (80): ‘Symatische empatie en zorgdragen’, ‘Actief sociaal, teamplay in los verband’, ‘initiatief nemen en autonomie’, ‘oplossen van abstracte problemen’. ‘aanpassing, flexibiliteit’.
Kijk hier naar mijn cv